Jaarverslag 2023

Jaarverslag 2023.

Algemeen: 10 jarig bestaan gevierd in januari met gratis koffie/thee en iets lekkers bij de kerk in Pesse.Margriet Steenbergen wordt toegevoegd aan het bestuur. Jaarrekening 2022 goedgekeurd.

Gereedschapskistje aangeschaft, ter ondersteuning voor lichte reparaties. Deze wordt door Penda beheerd.Kerkgenootschappen aangeschreven voor een gift. Anne-Geke Steenstrastichting heeft een prachtig bedrag gedoneerd.Voorlichting gegeven aan Stichting PCOB Hoogeveen en aan de seniorengroep van de Hoofdstraatkerk.

Toestemming van kerkenraad voor Gambiadienst in de Hoofdstraatkerk, voorjaar 2024.Van 2 t/m 17 november verkenningsreis met 23 personen, gelogeerd in hotel Holiday Beach.Er zijn veel medische spullen, kasten e.d. verstuurd naar Gambia.Alex( partner Margriet) zal de website proberen te vernieuwen in overleg met Henk Paping.In december is er weer een Nieuwsbrief verstuurd.Per 1 januari 2024 is er nieuwe huurder voor Pesse. Laatste verkoopdag 23 december. Daarna leeghalen en opslaan.Wij zullen allemaal uitkijken naar een nieuwe fancy fair locatie.

Acties: Gambia-party 15 september geweldige opkomst van 125 deelnemers.Worstenactie in gang gezet. Opbrengst worstenactie gepland op € 1.800,00 .

MC Bulock: Tbv MC Bulock zijn gordijnen aangeschaft. De omgevallen boom en rommel is opgeruimd bij Bulock. Penda organiseert tuinproject binnen de muren van het MC Bulock.Wim gaat in overleg met Sandra, Penda en de VDC om vast te stellen hoe in de toekomst een goede samenwerking mogelijk is in Bulock.

MHP Bafuloto: Wachtruimte Bafuloto en buitentoiletten zijn klaar. Er wordt een tuin aangelegd voor de verbouw van groenten en fruit.

MC Pirang 23 juni beslissing genomen MC Pirang te bouwen, opknappen van wachtruimte wordt gelijk meegenomen. Kraambed; prullenbakken; gordijnen aangeschaft voor Pirang. MC Pirang geopend tijdens onze verkenningsreis. Laatste oplevering zal gedaan worden als Wim weer naar Gambia gaat.